woensdag 22 januari 2020

Ratten

Ik heb twee ratten: Cupcake en Browny. Ze zijn even oud ongeveer 1 jaar. Het zijn twee broers. Ik heb ze van tweedehands (klink raar weet ik). Ik heb ze van een meneer toen ik ze ging halen was het heel erg. Ze zaten in een veel te kleine kooi maar echt klein. Ze zaten met ongeveer tien in zo’n klein kooitje. Ze zaten in een schuur in de tuin er waren op de muren rekken gehangen met allemaal kleine kooitjes. Je had de kleintjes apart van de ouders. En de ouders zaten per twee en een nest in een nog kleiner kooi. We wilden het liefst twee mannetjes omdat die rustiger zijn en we willen geen nest. Toen hij keek om het mannetjes of vrouwtjes warren hief hij ze op bij de staart. Wat niet mag bij ratten. Hij had alle mannetjes in een apart bakje gestopt.
Dan mocht ik kiezen. Toen we weer weg waren moest ik ze voorzichtig vasthouden in de auto. Tuis bracht ik ze meteen naar hun kooi hun kooi is groter dan vier zo’n bakjes waar ze allemaal in zaten.
Ik ben wel blij met hen maar het is niet echt OK omdat ze hun hele leven in hun kooi zitten.
Ik heb vroeger een paar gehad die noemden Crispy en Snuffy.
Ik ben blij met mijn ratjes.

Sayan
klas 6