woensdag 22 januari 2020

Mijn hart

Ik ben te weten gekomen toen ik een week oud was dat er een gaatje in mijn hart zat.
Toen ik 5 jaar was werd er aangeraden door een professor om dat gaatje dicht te maken anders zou ik nooit meer dan 40 jaar worden. Hiervoor moest ik naar Leuven. We gingen met de trein samen met mijn mama en papa. Daar moest ik 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Ze hebben mij geopereerd ik wist niet wat er ging gebeuren, dat maakte me bang. Mijn mama zegt dat ze er een soort van raar ding in hebben gestopt, een klein parapluutje omdat gat dicht te maken. Nu ben ik blij dat ze dat gedaan hebben want als ze dat niet zouden gedaan hebben ging ik nooit oud worden. Nu moet ik hiervoor nog telkens op controle maar dat is maar om zeker te zijn! Toen ik 10 jaar was had ik te horen gekregen dat ik iets van sport moest doen. Ik zocht op internet, maar vond niet echt iets. Toen vroeg mijn nicht of ik niet eens met haar zou meegaan naar de tap dans? Ik had een week om na te denken. Ik besloot om gewoon die kans te grijpen, ik probeerde een les en vond dit best leuk. Daarom vroeg ik aan mama of ik mocht verder doen met tapdans. Mijn mama vond dit heel goed daarom dans ik nu reeds meer dan 1 jaar. Ik ben er wel fier op dat ik die kans heb gegrepen dus als je een kans krijgt grijp die! We hebben al een keer opgetreden in de Valkaart! Dit zijn allemaal dingen die ik nooit dacht dat ik dit zou doen!

Alisa
klas 6