woensdag 22 januari 2020

Ichthyofobie

Ik ga bijna elk jaar op reis met het vliegtuig naar een eiland. We gaan meestal naar de zee omdat mijn mama van de zee houdt en ze houdt ook van snorkelen. Ze vind die vissen en die helderblauwe zee zo mooi. Ik vind het persoonlijk wel leuk op reis gaan en zo maar ik vind snorkelen wel niet zo tof. Ik vind het zo koud in het water. Ik heb wel een wetsuit aan maar toch. En als ik die vissen zie lijkt het alsof al die vissen me aanstaren en dat vind ik zo raar. Al dat koraal en zo, het is wel mooi maar het heeft me zo’n rubberig gevoel en zo’n koud gevoel. Ik heb veel liever de kleuren die me een warm gevoel geven.
Mijn mama vindt snorkelen ook zo ontspannend maar ik kan me helemaal niet ontspannen in het water want als ik die vissen zie ben ik een beetje bang. Misschien klinkt dat raar maar die vissen kijken me echt eng aan. Ik ga deze paasvakantie ook weer op reis, we gaan dan naar Egypte. Ook naar de zee maar 'k heb eigenlijk niet zo veel zin om dan te gaan snorkelen. Maar dat zie ik dan nog wel.

Wolky Tolky
klas 6