woensdag 29 oktober 2008

Anders zijn: Maagloze Martijn


Vorige week hebben we naar het filmpje gekeken van “maagloze Martijn”. Hij vertelt dat hij is geboren zonder maag. Dat het in de buik misgegaan is. Dat vond ik raar een jongen zonder maag. Als hij slaapt, ligt er een buisje aan zijn buik. Dat piept en als hij naar het wc moet dan doet hij zijn buisje mee! Dat vond ik in het begin wel griezelig en akelig. Er zit ook een valse maag in zijn buik, dat zorgt ervoor dat hij kan eten. Hij eet ook héél weinig. Zijn vrienden krijgen bijvoorbeeld een héél vol bord chips en Martijn krijgt maar 5of6 stukjes chips. Dat vond ik niet leuk voor Martijn. Als hij weinig eet, wordt hij dan een anorexiepatiënt??? Ik hoop van niet anders gaat hij dood en dat is dan heel jammer. Zijn schouders zijn ook een beetje anders dan de andere schouders en hij is ook kleiner. Als hij turnt wordt hij ook zwakker en trager. Dat vond ik jammer. Iedereen moet toch even snel kunnen lopen??? Ik stel me soms voor dat ik in Martijns lichaam moet zitten. Dat zou ik triestig vinden dat ik het zou hebben. Ik zou dan wellicht veel gepest worden. Brr. Gelukkig is het niet zo.
Ik hoop dat Martijn toch gelukkig wordt met zijn valse maag.

Yasmine
klas 5