zaterdag 11 oktober 2008

Anders zijn!!! Genderdysforie


Dinsdag hebben we naar een filmpje gekeken van "Lucas naar Luus".
In het begin was het wel raar. Maar ... dan was het menens. Ik dacht hoe zou het nu zijn??? Luus vertelde dat ze als jongen geboren is maar dan werd ze een meisje. Luus zei dat ze een meisje wil zijn. Ze zei als ze naar het middelbaar zal gaan dat ze dan wellicht gepest zal worden. Dat vond ik niet leuk. Het is raar maar ... het is wel waar.
Het is in haar mama’s buik misgegaan.
Als ze het vertelde in de klas keken ze raar op. Ze vond het vervelend dat ze moeite heeft met broeken. Als ze zwemt dan draagt ze een rokje. Dat vond ik wel raar voor een jongen … Op haar 16de kan ze hormonen slikken zodat ze een meisje wordt. Ik hoop dat alles goed komt met Luus.
Ik had nog zoveel vragen....... Hoe zou het nu zijn? Wordt ze nog gepest? Wil ze nog een meisje zijn? Ik hoop dat Luus gelukkig wordt!!!!
Wil je het filmpje ook zien? Ga dan naar de site van vreemde eend
http://villa-achterwerk.vpro.nl/villa-achterwerk/programma/index.shtml?2936067+24776507+25180686

Yasmine
klas 5