woensdag 22 oktober 2008

Vreemde E.E.N.D.


Op school bekijken we filmpjes over vreemde eenden (vreemde E.E.N.D. staat voor: eigenlijk erg normaal dus). We hebben een filmpje gezien over Luus, een jongen die een meisje wou zijn. En toen vroeg ik me af hoe het zou zijn moest ik het gevoel hebben dat ik een jongen ben... als ik het lef zou hebben om zo te veranderen, wie zou ik dan zijn? Eerst en vooral moet ik een andere naam hebben zoals Alexander of Freek of weet ik veel. Dan zou ik ook andere dingen moeten dragen zoals een korte broek of een short met dan een losse T-shirt en een stoere trui. Ik zou ook meer jongensdingen moeten doen meer gameboyspelletjes en lui zijn. Als allerlaatste moet ik dan meer mannelijke hormonen hebben, en de vrouwelijke moeten verwijderen. Maar als ik dat lef nu eens niet heb, ik bedoel moest die jongen het lef niet hebben om te veranderen, wat zou er dan gebeuren? Ik zou eeuwig met het gevoel zitten dat ik een jongen ben. Dat was wat die vriendin zei:"Moest ze niet veranderd zijn zou zij het gevoel hebben dat ze vast zit in een klein donker kamertje waar ze nooit meer uit kan!!!" Dan zou er iedere dag, uur en seconde door haar hoofd spoken van:"Ik ben een meisje, ik ben een meisje" En dat moet toch erg zijn! Hij zou voor eeuwig vast zitten in dat kamertje! Maar wat voor haar nu het ergste zal zijn is het middelbaar. Daar zal ze zeker gepest worden! En dat vind ik niet eerlijk ik bedoel niemand is toch perfect! Waarom zouden ze haar dan pesten? Ik vind dat als ze niets goed kunnen zeggen, dan moeten ze maar zwijgen! Maar dat filmpje is al een paar jaar oud en ik ben wel nieuwsgierig hoe het met haar is afgelopen!
Ik heb gelukkig niet het gevoel dat ik een jongen ben want ik zit nooit vast in dat kamertje! Zo veranderen moet niet simpel zijn. Eigenlijk is Luus toch een dapper kind!!!

Anne
klas 6