maandag 13 oktober 2008

Boot


Het was een woensdagmiddag. We mochten naar de boot waar mijn papa wacht op had. We gingen er eten en we kregen een rondleiding. Toen we aan kwamen moest mama haar paspoort tonen en dat van papa .Ik stapte als eerste uit de auto en liep naar mijn papa. Het regende wel veel maar dat kon mij niet schelen .Toen kwamen mama en Robbe achter. We mochten naar papa zijn eetzaal waar alle officieren zaten. Het was er gezellig. Toen we gedaan hadden met eten kregen we een rondleiding van papa. Eerst gingen we naar de machinekamer, we mochten aan niets komen. Dan gingen we naar de kamer waar het onderroer zat. We mochten aan het roer draaien. Dan gingen we naar de brug waar de GPS en de radar zaten en je kon er de snelheid van het schip bepalen maar ook sturen. Dan zijn we gaan kijken waar papa sliep het was er wel rommelig maar ja, dat dachten we wel. En de mijnenjacht centrale daar zochten ze achter mijnen. Dit is het hartje van het schip. En naar de verblijven van de matrozen en van de onderofficieren. De bedjes waren wel heel klein en het was er niet zo gezellig. En dan zijn we naar buiten geweest en mochten we in de reddingsbootjes zitten. Ik deed als een echte kapitein en zong van Piet Piraat. Daarna zijn we naar de keuken geweest. Toen werd mijn mama groen.

Anaïs
klas 5