maandag 13 oktober 2008

Voorbij de grens


Veel mensen zeggen dat tv kijken slecht is voor je.
Maar ik heb al veel geleerd van de tv. Bijvoorbeeld is er nu iedere maandag een programma voorbij de grens. Dat is met tien gehandicapte mensen die moeten over een eiland trekken van de ene kant naar de andere kant. Maar sommige zitten in een rolstoel. En er waren daar geen mooie paadjes het lag vol met putten en bulten. Niemand kon het alleen ze moesten allemaal samen werken. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen als ik gehandicapt zou zijn. Ik zou dat niet kunnen denk ik. Zo in een rolstoel een vulkaan beklimmen en door een oerwoud te gaan. Ik heb wel geluk dat ik niet gehandicapt ben. Ik zou dat echt niet willen maar je kan zoiets niet kiezen. Ik zou alle gehandicapte mensen willen helpen. Ik vind het niet eerlijk dat ik zoveel heb en sommige mensen niets. Sommige hebben geen benen of armen en als je verlamd bent dan heb je nog benen maar ze hangen daar maar. Je kunt er dan ook niets mee doen. Waarom moeten er mensen dit meemaken? Dat is toch niet eerlijk. Ik vind het verschrikkelijk.

Cedric
klas 6