maandag 6 oktober 2008

Koninginnedag


30 april was het koninginnedag in Nederland. Dan vieren ze de verjaardag van de koningin, maar op 30 april is de huidige koning Beatrix niet jarig. Koningin Juliana was toen jarig, maar ze hebben ervoor gekozen het in april te blijven houden omdat het in april beter weer is. Voor Koninginnedag ben ik naar Schoondijke geweest. Er stond een grote tent met spelletjes en er werden activiteiten georganiseerd voor de mensen die kwamen. Er waren ook wedstrijdjes zoals mini voetbal voor jongeren.
Er is ook elk jaar op koninginnedag een zeepkistenrace voor iedereen onder de 15 jaar. Veel kinderen bereiden er zich al een maand of 2 van tevoren op want ze moeten ook nog een zeepkist maken. Ik heb toen ook een heleboel vrienden gezien, een vriendin had zelfs een cadeautje voor mij gemaakt. Dat vond ik wel leuk. Er is ook een playbackshow, daar deed mijn hele klas aan mee samen met de juf. Ze werden 2e. Dat was wel leuk. Toen heeft mijn papa nog een fruitschaal gewonnen bij de tombola. Toen gingen we mijn oude buren bezoeken en rond 8uur gingen we naar huis na een leuke dag bij mijn oude vrienden.

Karl-Heinz
klas 5