zondag 25 januari 2015

Pesten

Ik vind pesten stom en helemaal niet leuk. Vroeger op mijn vorige school werd ik soms ook gepest. Mijn zus pest me soms ook maar eigenlijk is dat meer plagen, maar soms ook niet. Ik vind dat pesten echt stom is omdat iedereen mag kiezen hoe hij zelf is. Soms worden mensen of kinderen gepest over hun uiterlijk. Ik vind het niet kunnen. Voor mij telt het innerlijk en niet het uiterlijk. Als iemand je pest dan mag je hen niet terug pesten, anders kan het erger worden en dat is niet de bedoeling. Soms pest iemand je en steken ze het op jou als je eigenlijk niets gedaan hebt. Ik vraag me echt af wie pesten heeft uitgevonden. Ik zou heel graag willen dat het stopt. Op mijn vorige school werd er redelijk veel gepest en ik vond dat de leraren er eigenlijk niets aan deden. Ik was denk ik niet de enige. Er zijn sommige meisjes of jongens die pesten om cool of stoer te zijn, dat vind ik echt onnozel. Pestkoppen die veel pesten worden later soms ook gepest, dat is hun eigen schuld.

Fien
klas 5