woensdag 28 januari 2015

Abortus

Abortus plegen vind ik maar dom. Je wilt bijvoorbeeld een kindje, een meisje. Je gaat naar de gynaecoloog en je komt te horen dat het een jongen of het een gehandicapt kindje is. Dan zitten ze te wenen omdat het een jongen is of een gehandicapt kindje. Wat maakt het uit of het nu een jongen is of een meisje of een gehandicapt kindje zal zijn. Ik zou later ook liever een meisje hebben die niet gehandicapt is. Maar als het zo zal zijn, ja zou ik het toch niet laten wegnemen hoor. Ik zou in begin wat teleurgesteld zijn. Maar als ik het dan heb, zou ik heel erg blij zijn. Ik zou dat wel moeilijk vinden om een gehandicapt kindje te hebben maar ik zou het zeker niet laten wegnemen. Maar nee, wat de meeste mensen dan doen is abortus.
Waarom bestaat abortus eigenlijk. De mensen mogen me nu tegen spreken maar ik vind abortus gewoon moord. Je laat je kindje wegnemen omdat het een jongen of een gehandicapt kindje is maar komaan dat vind ik maar niets. Je hebt het kindje niet eens laten proeven van het leven dat vind ik echt erg. Ik vind dat abortus afgeschaft moet worden, ik vind dat het niet meer mag bestaan. Ik ben echt tegen abortus. Ik ben echt waar heel erg trots op de mensen die een gehandicapt kindje hebben. Wat mensen dan ook doen is die gehandicapte kinderen uitlachen. Sommige gehandicapte kinderen zien dan het leven ook niet meer zitten en dan komt door die stomme pesters. Sommige mensen denken ook dat gehandicapte kinderen ook geen liefde meer geven. Maar dan denken ze echt verkeerd. Ik denk zelfs dat je een betere band kunt hebben met je ouders dan een normaal kind.

Obe
klas 6