zondag 25 januari 2015

Onze tofste verrassing

Al heel lang hou ik van paarden. Daarom wilde ik ook op paardrijles maar dat mocht niet. Dat was wel jammer want alle meisjes in mijn klas reden al paard. Dus we hebben blijven vol houden tot we eindelijk mochten eens gaan kijken. Dan zijn we naar een manege gaan kijken maar dat was een privéstalling. Dan zijn we nog naar een manege gaan kijken en dan zijn we daar gebleven omdat dat wel een leuke manege leek. Maar onlangs we daar leren rijden en al 3 jaar reden zijn we toch naar een andere manege gegaan omdat we daar meer springen. Nu rijden we daar nog altijd. Nog voor de wisseling van manege waren we onze poes kwijt en nu denk je zeker "dat heeft er toch niets mee te maken?" Dit heeft er juist alles mee te maken want zo is het allemaal begonnen. Want toen we onze poes kwijt waren zijn we gaan zoeken bij onze buurman. Daar zagen we 2 pony'tjes staan we vroegen:"Mogen we daar ook eens een bezoekje aan brengen?" Hij zei dat we het aan de vader van de eigenaar vragen want die pony's stonden in zijn wei. We vroegen het en we mochten er alles mee doen wat we wilden. We verzorgen ze nu al een hele tijd maar op een dag kwamen we daar en ze waren weg ze waren naar een andere wei in de boerderij. We mochten ze nog altijd verzorden. Maar het baasje zei tegen mij en mijn zus dat de ene die ik altijd verzorgde verkocht moest worden. We zijn dan eens naar de manege gaan rijden om te vragen of zij niet geïnteresseerd was maar dat was ze niet echt omdat hij te klein was. Na een hele tijd dacht ik dat hij niet meer verkocht ging worden maar wat we niet wisten is dat papa en mama hem stiekem hadden gekocht. Hij mocht het normaal nog niet zeggen maar hij had alweer zijn mond voorbij gepraat en nu weten we wat de tofste verrassing ooit is.

Jade
klas 6