zondag 25 januari 2015

Eten tekort

Er is veel eten tekort op de wereld. In sommige landen zijn ze al blij dat ze een beetje rijst hebben. Wij vinden dat normaal dat we elke dag eten op ons bord hebben. Ik vind dat we daar zuinig moeten op zijn. We gooien veel te veel eten in de vuilbak. Ik vind als je iets over hebt dat je dat moet sparen. Of aan arme mensen geven. Soms is er iets op tv van hoe ze leven. Ik kan er soms niet naar kijken zo arm is het. Ik vind dat je veel minder mag spelen met het eten want wij spelen er mee en in andere landen vechten ze voor 1 potje eten. Als ze eten willen moeten ze er voor betalen maar ze hebben geen geld dus ze kunnen geen eten kopen. Ik vind dat er een actie moet op gestart worden als je restjes over hebt die je toch gaat weg gooien die je dan kan geven aan de arme mensen. Maar dit is mijn mening sommige mensen denken:”Als ik maar eten heb. Zij moeten maar zorgen dat ze zelf eten hebben.”
Maar dat vind ik echt niet wij moeten gewoon niet meer zoveel eten weg gooien en dan gaat het opgelost zijn. Dus ik wil zeggen met mijn blog, gooi niet meer zoveel eten weg en speel er niet meer mee. Hou in je gedachten dat in andere landen bijna geen eten meer is.

Caitlin
klas 6