maandag 26 januari 2015

Mijn poezen

Ik had 3 poezen Gizmo, Ganeche en Baba. Ganeche en Baba waren broer en zus. Ze woonden samen met ons in ons vorig huis. De buren van ons hadden pauwen als huisdier. Maar van katten hielden ze denk ik niet echt . De buren hadden de sleutel van ons huis. Maar ik weet niet precies meer voor wat dat ze de sleutel hadden, ik was dan ook nog maar 4 jaar. Toen ik met mijn mama,papa en mijn zusje eens weg was,en toen we terug tuis waren hoorden we een jankend geluid achter de zetel. Mijn mama keek dan een achter de zetel en zag Ganeche met haar pootje in een muizenval . Mijn mama denkt dat de buren het hebben gedaan. Mijn poes Baba is ook gestorven door vergif van de buren. Ik mis hem nog altijd! Daarom ben ik zo bang dat mijn andere 2 poezen ook gaan sterven.
Ganeche en Gizmo leven nog altijd, gelukkig maar wat die wil ik echt niet kwijt! Ganeche is nog altijd spring levend, maar met Gizmo gaat het minder goed ,die is nu ongeveer al één en een half jaar blind. Mijn mama wou Gizmo laten inslapen, omdat ze dacht dat hij pijn had, en omdat hij overal tegen liep. Maar de dierenarts zei dat hij geen pijn voelde. En mijn mama en papa waren ook blij en ik was super blij! De poezen zijn nu al redelijk oud Gizmo is 15 jaar en Ganeche is 14 jaar. Ze zullen dus waarschijnlijk ook niet meer lang leven. Maar ik zal altijd aan ze denken!!!

Luna
kls 5