zaterdag 4 oktober 2014

Ponykamp

In augustus ben ik op ponykamp geweest in 't Heernishof, dat is de manege waar ik rij. Het jaar ervoor ben ik ook op ponykamp gegaan maar dan ben ik in juli gegaan. Op ponykamp rijden we 2 keer per dag, een keer 's ochtends om de wedstrijden te oefenen. Want de laatste dag van ponykamp was er een wedstrijd. Dan reden we ook nog een keer in de middag en toen deden we meestal spelletjes. We moesten een keer zoektocht doen rond heel de manege en nog veel verder dan de manege. Er hingen overal briefjes waar er vragen op stonden die we dan moesten beantwoorden. We bleven daar ook slapen, we sliepen boven de bar dicht bij de paarden. Want 's ochtends konden we de paarden al horen. Niet veel maneges doen dat maar 't Heernishof wel. De eerste dag van ponykamp kregen we een pony waar we wedstrijd mee moesten doen. Ik kreeg Kastaar maar dat lukte niet omdat ik te wijnig kracht had voor dat paard. Maar ik moest blijven oefenen. De donderdag kreeg ik te horen dat ik hem met Company moest doen.
De volgende dag was het dus wedstrijd. Maar buiten de wedstrijd hadden we ook nog een kuur op muziek dat vond ik heel tof omdat te doen. Toen waren de proeven aan de beurt, ik had wel maar 1 keer kunnen oefenen met Company. Ik moest als zesde mijn proef rijden ze riepen me dat ik mocht in de piste gaan. Het duurde wel een tijdje voor het belletje rinkelde maar toen rinkelde het belletje. Ik begon aan mijn proef. Mijn proef lukte eigenlijk we heel goed. Een paar minuten later was de prijsuitreiking. Ik was zesde op tien deelnemers. Ik was heel blij met mijn plaats. Toen mochten we naar huis gaan. Ik zal dat zo missen. We lachten veel, ik was gelukkig. Ik kijk al weer uit naar het volgend ponykamp.

Obe
klas 6