woensdag 22 oktober 2014

Mijn opa's begrafenis

Mijn opa had kanker, hij had longkanker toen was het overal. Ik vond het heel erg voor de familie. Hij had vijf kinderen: een jongen en vier meisjes. Mijn nonkel is de oudste, mijn mama is de derde. Eerst lag hij in Sint-Jan en toen werd hij verlegd naar de vlinder in Brugge. Hij is op vier april gestorven, hij heeft zijn verjaardag niet gehaald. Hij verjaarde op vijftien april. Hij is gecremeerd en zit onder de grond. Mijn papa ligt op hetzelfde kerkhof als mijn opa. Zijn begrafenis was met foto’s van toen hij baby was tot hij eenenzestig was. Er was veel volk op de begrafenis. Hij moest nog tweeënzestig worden. Hij heeft ook mijn plechtige communie niet gehaald dat vond ik erg. De laatste foto was erg. Op die foto zwaaide hij, dat was wel erg toen moest ik heel hard wenen. Dat moment was het de eerste keer dat mijn broer mij een knuffel gaf.

Kirsten
klas 6