woensdag 8 oktober 2014

Muziek in de klas

In de klas krijgen we vaak muziek. Ik vind dat super leuk. Heel 5 en 6 heeft een instrument om op te spelen. Bijna heel 5 en 6 speelt ukelele buiten 1 iemand die speelt accordeon. Ik zelf speel ukelele, ik vind het echt een super instrument om op te spelen. Eerst wilde ik gitaar gaan spelen maar dat leek me veel te ingewikkeld om te spelen. Want een gitaar heeft 6 snaren en een ukelele maar 4, dat is eigenlijk een beetje de reden dat ik voor ukelele gekozen heb. Maar ook omdat Wim, mijn meester, op het forum altijd liedjes speelde op zijn ukelele en ik vond dat super tof.
Vorig jaar ben ik begonnen met ukelele te spelen. In het begin was het wel wat moeilijk maar nu vind ik het geweldig. Vorig jaar had ik ook nog geen eigen ukelele maar een maand ongeveer geleden is Wim naar Roeselare gegaan om nieuwe ukeleles te gaan kopen. 14 kinderen van de klas wilden een eigen ukelele en daar zat ik zelf ook bij. Toen Wim terug kwam met 14 nieuwe ukeleles besefte ik pas dat ik een eigen ukelele zou hebben.
Wat ik ook heel erg leuk vind aan een ukelele is dat je ze in alle kleuren die je maar wilt kunt krijgen. Ik had voor het kleur rood gekozen. Er waren ook andere kleuren maar ik koos dus voor rood. In het begin dat we de ukeleles hadden stonden ze na 1 liedje te spelen al weer vals. Maar nu staan de meeste al goed. Ik kan het zeker aanraden om muziek te spelen, want het is zo leuk.

Obe
klas 6