donderdag 23 oktober 2014

Het weekpakket

Bij ons op school hebben we een heel anders systeem van werken dan in andere scholen. Op school hebben we een weekpakket. Sommige mensen vragen zich af wat een weekpakket eigenlijk is. Wel, een weekpakket is werk dat we krijgen voor een hele week. Dat pakket loopt van woensdag tot de volgende dinsdag. Wat ik eigenlijk wel heel leuk vind aan een weekpakket is dat je niet alles op een dag moet doen en dat je zelf kan kiezen wat je doet. Bijvoorbeeld, maak je de donderdag een les wiskunde en een les taal. Dan kan je de vrijdag je topografie doen en nog een les wiskunde. Zo loopt het maar door tot je klaar ben met je weekpakket. Bij de meeste andere scholen krijgen ze werk mee naar huis dat ze dan moeten maken wat ik echt afschuwelijk vind. Als je weekpakket niet klaar is de woensdag dan krijg je dat werk dat je dan nog moest maken natuurlijk wel als huiswerk. Wat ik dan wel normaal vind als je niet doorwerkt in de klas dan komt boontje om zijn loontje. Ik zou huiswerk eigenlijk echt niet leuk vinden. Want school dient om te leren en om te werken en als je thuis bent vind ik dat je even vrij moet zijn. Ik denk er wel soms eens aan, aan die kinderen die huiswerk hebben. Ze zitten op school, ze moeten werken, ze komen thuis en ze moeten nog meer werken. Dat zou ik echt niet aan kunnen. Onze meester vindt zelf ook dat we niet de hele tijd moeten werken dus krijgen we veel vrijetijdsmomenten. Dan kan je muziek gaan spelen of kan je knutselen.

Obe
klas 6