donderdag 5 juni 2014

A-brevet

Een A-brevet is iets dat je moet hebben als je wandelingen met je paard wilt doen in het bos of op het strand. Maar je moet dan wel 12 jaar zijn. Je moet dan wel nog begeleiding hebben en die moet boven de 21 jaar zijn. Ik heb hem net afgelegd. Ik ben geslaagd. Ik ben wel nog maar 10 jaar dus ik mag nog niet gaan wandelen. Je hebt ook nog een B-brevet dat dient voor als je op wedstrijd wilt in andere maneges. Dan kan je ook al alleen op wandel gaan behalve als je nog geen 14 jaar bent, dan mag je nog niet.
Nu ga ik jullie uitleggen hoe het allemaal ging. Je moet helemaal in wedstrijdkledij zijn met een dotje in je haar behalve als je een jongen bent natuurlijk. Dan ga je naar binnen en geeft hij of zij de toets en je moet zelf je schrijfgerief mee hebben. Dan als je klaar bent met de toets dan moet je pony of paard opzadelen. Dan moet je naar de piste gaan maar je mag nog niet op je paard zitten, je moet in de piste opstappen. Als je er op zit dan rij je eerst een beetje dressuur om in te rijden. Daarna is het springen. Eerst begin je met cavaletti, dat zijn balkjes die gewoon op de grond liggen. 4 achter elkaar maar er moet wel 3 meter tussen zitten. Maar cavaletti dient ook om je paard te laten kennis maken met de balken en om verlichte zit te oefenen. Ik heb nu iets gezegd dat je moet weten voor in de toets. Als je dat een paar keer hebt gedaan dan ga je over naar een kruisje met een drafbalkje er voor. Dat moet je een beetje doen om in te springen. Dan moet je je parcours springen die je hebt geleerd en dan is het af wachten tot je de uitslag krijgt. Zo dit was mijn blog over het A-brevet en wie hem nog moet doen wens ik veel succes.

Caitlin
klas 5