vrijdag 19 januari 2024

KSA

Ik zit al 7 jaar in de KSA. Ik ben begonnen in het derde kleuter. Normaal mag je maar van het eerste leerjaar in de KSA maar omdat mij broers ook in de KSA zitten mocht ik een jaar vroeger beginnen. Er is elke zaterdag van 15 uur tot 17 uur activiteit, dan doen we allemaal spelletjes. Mijn favoriete spelletje is kiekeboe, dan is er een zoeker en de rest verstopt zich en als de zoeker kiekeboe roept dan telt hij van 19 naar 0 en de volgende keer dat hij kiekeboe roept telt hij van 18 naar 0 en dan moet iedereen de zoeker aanraken. Ik kan wel niet elke zaterdag komen omdat ik op dezelfde dag soms ook wedstrijd heb van Ping Pong. Maar als ik geen wedstrijd heb ga ik altijd. We hebben 3 verschillende groepen de eerste is van het eerste leerjaar tot het derde, de tweede is van het vierde tot het zesde en de laatste is van het eerste middelbaar tot het vijfde middelbaar. Ik ga volgend jaar naar de laatste groep en dan heb je om de vier jaar buitenlands kamp. Normaal ging er volgend jaar buitenlands kamp zijn maar onze KSA heeft te weinig geld dus gaan we over twee jaar. Ik vind het wel jammer dat het volgend jaar geen buitenlands kamp is anders ging ik met mijn broer op buitenlands kamp maar misschien is mijn andere broer al leider van de oudste groep en ga ik met mijn andere broer op buitenlands kamp. Mijn twee broers zijn samen al op buitenlands kamp geweest naar Praag in Tsjechië maar daar zijn er veel ziek geworden door voedselvergiftiging. Eén van mijn broers was ook ziek maar de andere niet. Er zijn elk jaar sowieso twee kampen, een van 3 dagen en een kamp van 7 dagen. Ik ga meestal wel mee op die kampen. In die kampen hebben we vuilspel en ook nachtspel, dat vind ik ook superleuk. Ik weet nog niet of ik leider wil worden maar ik ga zeker nog door tot mijn laatste jaar!

Juul
klas 6