zaterdag 21 september 2019

Wakeboarden

Wat is wakeboarden: Wakeboarden is een watersport waar je door een kabel vooruit getrokken wordt. Terwijl je wakeboardt, kan je trucjes doen op ramps en nog veel meer obstakels.
Eerst dacht ik dat het niets voor mij was. Toen ging ik eens kijken naar een vriend van me die al goed kon wakeboarden. Dan dacht ik dat wil ik ook eens proberen.
Nu ben ik al 5 keer gaan wakeboarden, echt leuk!
Mijn opa kwam eens kijken naar mij en zag me wakeboarden. Dat vond hij heel tof. Op een begrafenis sprak mijn opa met iemand uit onze familie die nog een wakeboard had. Dat mocht ik hebben. Jammer genoeg is de plank te klein en er staan geen bindingen op. Dat zijn de sluitingen die zorgen dat je botten op je plank blijven.
Door al een paar keer te wakeboarden kan ik ook een paar trucjes zoals boardslide op het water. Dat is dat je je plank 180 graden draait en dan zo verder vaart.

Stiepe
klas 6