maandag 30 september 2019

Mijn cavia's

Ik heb twee cavia’s twee mannetjes, vlekje en bruintje. Het zijn twee broers. Ze kwamen altijd overeen we moesten ze wel vaak vastnemen om ze tam te krijgen want ze waren heel bang in het begin maar dat is normaal.
Op een dag hoorde we hoorden heel de tijd gerommel van uit het kooitje, ik ging gaan kijken en zag dat ze aan het vechten waren. We moesten ze echt uit elkaar halen want bleven maar vechten. Bruintje had een wondje aan zijn pootje ik vond dat niet leuk, had zo met hem te doen.
We hebben eens nagevraagd wat we konden doen en daar ze bleven vechten moesten we ze het beste apart steken.
Maar de één had een mooie grote kooi en de ander maar een kleinere. Iedere week toen we hun kooi kuisten, wisselden we af zodat ze elk eens in de grote kooi zaten.
Toen vond mijn mama op internet iemand die een grotere kooi verkocht voor slechts 10 euro zelfs met eten, houtzaagsel, …
Zo hebben ze elk een mooi kooitje.

Alisa
klas 6