zondag 15 september 2019

Paardrijden

Vroeger zat ik altijd op pony’s op de kermis, paardenmarkt ... Ik vond dat zo leuk. Toen wilde ik ook paardrijden.
Toen zijn we gaan kijken of dat ik ergens kon paardrijden. We kwamen uit op het 't Heerenishof. Je kon daar elke zaterdag rijden. Ik ben dan de zaterdag gegaan. Ik zat op een pony die heette Urselientje. Ze was heel braaf. Na een paar weken kwam ik daar en ik kon niet op Urselientje rijden omdat ze mank liep. Toen moest ik op een andere, die heette Babbelutte. Hij werd mijn lievelingspony. Ik reed al 4 jaar daar, maar we deden alle lessen hetzelfde. Ik mocht nooit vooraan rijden. En als ik alleen was vroeg ze of er iemand anders vooraan kon rijden. We zijn dan naar Stal Damiro in Koolkerke gegaan. Daar kon iedereen eens voor rijden. Ik ben dan daar eens gaan rijden. Ik mocht direct vooraan rijden maar ik wist bijna niks wat hij zei. Het was daar zo anders.
Nu rij ik al 5 jaar paard. Ik rij ook al kleine wedstrijdjes. Eerst reed ik de proef zonder galop, dat is geen officieel proef. Nu rij ik ook de B1, dat is met galop en spring ik ook met een 4-jarige pony. Die kan nog niet echt springen. Mijn papa reed vroeger ook paard en nu heel soms eens een half uurtje.

Eowyn
Klas 6