zondag 15 september 2019

Het milieu

Zoals Wim vaak zegt dat de helft van de wereld in brand staat, dat is ook waar. Want ook overal op straat zie ik papier, zakdoeken, colablikjes en ik kan nog veel meer op noemen. Ik hoop dat ik daar later ook iets aan kan doen. Ik zou zelf heel graag een dag starten en zeggen dat iedereen die wil vuil kan gaan oprapen van straat. Dat zou al een groot stuk helpen. Hier bij ons zie je redelijk veel afval. Maar in Noorwegen, Zweden en Denemarken zag je maar af en toe iets van afval. Dat is een groot verschil. Ik zie zelf soms mensen dingen gewoon op straat gooien. En sigaretten zijn nog het ergst van al. Het stink het is slecht voor ons, plus ook voor de natuur. Je longen worden er super zwart van en je kan er sneller van dood gaan. Ik ga zelf niet roken. Ik hoop dat ik dat later ook niet ga doen. Je ziet nu eigenlijk meer en mensen sigaretten roken. Toen we op reis waren en we waren even gestopt in Antwerpen om iets te eten en te drinken en toen zag ik zo veel mensen roken. Zo slecht voor die mensen. Maar ze zijn er waarschijnlijk verslaafd aan.

Ise
Klas 6