zondag 15 september 2019

Reizen

Met de auto zijn we naar Bruzimpiano geweest in Italië dat was bijna 1000 km rijden. De volgende morgen zijn we twee nachten in Venetië geweest. Het leek alsof Venetië overstroomd is. Ze varen er alleen met bootjes geen één auto. Zondag hebben we dan in Venetië de boot genomen. We zijn 2 jaar geleden met dezelfde boot naar Noorwegen geweest. Ik vond het leuk om met dezelfde boot te gaan de MSC Magnifica . Ik herkende veel van twee jaar geleden. We hebben verschillende supermooie steden bezocht. We hebben eerst Bari bezocht. Ik had daar veel last van de warmte. Mijn lippen zijn kapot gegaan door een waterijsje. We zijn dan naar een apotheek geweest voor een zalfje. De volgende stop was in Olympia. Daar waren de eerste olympische spelen gehouden. Ook daar was het zo heet dat ik moest gaan zitten in de schaduw. Dan zijn we naar het eiland Santorini gevaren. Ik vond het daar mooi met de witte huisjes. Ik dacht dat de film Mamma Mia daar gefilmd was maar dat is niet zo. Ik heb het dan opgezocht waar het gefilmd is en het is gefilmd in Skopelos. Daarna zijn we doorgevaren naar Athene. We zijn de tempels gaan bezoeken. Ik vond het mooi, omdat je er een heel mooi uitzicht hebt. Daarna gingen we naar Corfu. We wilden naar het paleis van SiSi. De uitleg van de bussen was niet erg duidelijk, we hebben dan de verkeerde bus genomen. Daardoor hebben we heel lang moeten wandelen. Ik vond het jammer dat we niet naar het paleis konden gaan. Er kwam eindelijk een bus maar we mochten er niet op omdat ik een ijsje aan het eten was. Daarom vond ik Corfu niet leuk. Kotor, in Montenegro, vond ik ook heel mooi door de bergen. Ik vond het leuk om terug thuis zijn maar ook wel jammer.

Jarne
Klas 6