maandag 20 maart 2017

Puberbroers

Ik ben de jongste broer van drie. Mijn oudste broer is vijftien en mijn andere broer is dertien. Dus ik zit eigenlijk al 3 jaar tussen de pubers. En dat is helemaal niet cool. Het is lastig want ze dagen je uit en ze weten soms niet wat ze gezegd hebben. Broers weten ook meestal waar je gevoelige pekken zijn en soms misbruiken ze dat. Ze vinden het leuk om je op stang te jagen en je kan je minder goed verdedigen met woorden omdat je jonger bent. Soms breek je dan los en als je dan weer kalm ben, krijg je nog op je kop van je mama of papa. Dat is helemaal niet cool. Er zijn verschillende pubers, sommige worden egoïstisch en andere lastig. Ik denk dat puberen lastig is.
Ik weet je er zijn ook voordelen: je bent altijd mee met wat er mooi is van kledij en wat niet. Ze zijn soms wel lief en behulpzaam en ik kan niet zonder hen. Maar toch blijft het lastig.

Jacob
klas 5