zondag 12 maart 2017

Mijn brandwonde

Ik heb al een paar jaar een brandwond. Ik heb dat opgelopen tijdens de zedenleerles. We waren aan het koken en ik wilde een stukje fruit afwassen en ja, het gebeurde gewoon, het water was te warm. Ik moest onder de koude kraan. Dan naar de dokter daar kreeg ik een verband maar mijn mama en papa hadden besloten om naar het ziekenhuis in Gent te gaan naar het brandwondencentrum. Maar ik ben niet echt fan van ziekenhuizen, dus hadden ze niks gezegd. Ik ben er zelf achter gekomen de avond voordien. Toen we daar waren, hebben ze dat helemaal opgekuist. Toen ik terug op school was het echt raar. Ik heb mijn brandwond opgelopen op 1 april, dat was geen grap. Ik heb drie drukverbanden moeten dragen. Ik had een korte rode met een pimpampoen en een korte blauwe met een dolfijn en dan had ik nog één lange groene met een kikker. Ik heb heel lang met lange mouwen geturnd, ik schaamde me er een beetje voor. Ik heb ook al bijna elke zomer met lange mouwen gelopen. Ik vond het echt moeilijk zonder mouwen, ik was bang voor de reacties van de mensen. Ik moest eerst om het half jaar nog gaan naar het UZ Gent. Dan om het jaar en dan moest ik niet meer. Maar nu moet ik nog één keer gaan en dan ben ik er vanaf. Nu ik wat ouder ben kan ik dat allemaal wat beter loslaten. Ik kan een operatie doen over een paar jaar maar dat wil ik niet. Ik ben blij met mezelf. Dus ik ben gewoon wie ik ben met of zonder brandwond.

Saartje
klas 5