maandag 13 maart 2017

Mijn opa en oma uit Blankenberge

Mijn oma en opa uit Blankenberge waren al heel lang gescheiden.
Mijn oma woont in een klein appartementje in Blankenberge. Mijn oma is top. Ze is lief, grappig, behulpzaam, ze kookt heerlijk en ze is ook heel vriendelijk en als ik mag eerlijk zijn is ze ook een snoeper (net zoals ik).
Mijn opa is gestorven op 5 november 2014, dat is al meer dan 2 jaar geleden. Mijn opa zal ik nooit vergeten en als ik eerlijk mag zijn, was hij mijn favoriete opa. Ik had heel veel verdriet toen hij stierf. Ik werd wakker en opeens hoorde ik heel veel lawaai beneden. Ik hoorde mijn mama of papa bellen, ik weet het niet meer zo goed, ik ging naar beneden en ik kreeg te horen van mijn ouders dat er iets met opa was. Ik weet nog dat mama zei dat oma zou komen om op ons te passen terwijl mama en papa naar opa's huis gingen. Ik dacht die avond toen ik weer in mijn bed lag, was ik maar stiekem in de auto van mama geslopen. De volgende dag vertelden mijn ouders dat opa een hartaanval gekregen had en de dokters hem niet meer konden helpen. Mijn opa was overleden.
Maar goed, mijn opa (toen hij nog leefde) woonde in een heel groot huis en met een hele grote tuin, wel langs een drukke baan, maar daar hadden we geen last van. Er waren altijd veel feesten bij opa thuis dus daarna gingen ze nooit meer door. Ik ben wel blij dat ik nog mijn topoma heb en natuurlijk mijn andere topoma en -opa.
Wat ik met deze blog wil zeggen, je kiest niet wie je oma of opa zijn of worden, je krijgt ze gewoon. Dus geef ze liefde want iedereen zal ze ooit in hun leven kwijtraken.

Jade
klas 6