maandag 13 maart 2017

Mama's oma

Mijn mama’s oma is in januari ziek geworden want ze kon niet meer ademen. Na ongeveer een week mocht ze terug naar huis. Ze was nog altijd niet beter want daardoor kon ze niet meer alleen wonen in haar huis en is ze dus naar een rusthuis verhuisd. Ze moest daar wel nog aan de aerosol liggen en moet ze de rest van haar leven zuurstof bij krijgen. Vorige week zondag kreeg ze bloedingen. Ze is dan terug naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance en hebben ze allemaal onderzoeken gedaan van waar het zou van komen. Ze hebben ook onderzoek gedaan van haar longen en ze heeft een longembolie. Ze heeft twee dagen op mediumcare gelegen. Op mediumcare mag je alleen op kort bezoek gaan en dit tweemaal per dag. Dan zeiden ze tegen mijn mama en mijn meme als er nog iemand van je familie haar nog wil zien dan zal je snel moeten komen want ze lag op sterven. Toen zijn we allemaal nog een keer geweest op die afdeling. De dag nadat we geweest zijn lag ze op een andere kamer maar niet meer op mediumcare maar op geriatrie. Nu kunnen we haar weer elke dag bezoeken in de namiddag en avond. Vanaf dan was ze al wat beter en zat ze in de zetel, maar als de longembolie los komt gaat ze dood omdat het op een gevaarlijke plaats zit. Een paar dagen geleden ben ik terug naar haar geweest en ze was al beter dan de eerste keer dat ik haar zag.
Ik wil echt niet dat ze dood gaat want ik hou veel van meetje!

Tine
klas 6