dinsdag 14 maart 2017

Janne

Mijn zus heeft kanker sinds 18 februari, nog geen maand na haar 19de verjaardag.
Het kwam wel hard aan. Ze lag al even in het ziekenhuis. Eerst had ze een buikvliesontsteking maar later bleek het dat ze lymfeklierkanker had. Ze is redelijk zwak maar altijd als ik kom is ze wel blij. Ze heeft al 1 chemokuur gehad. Haar haar valt nu al uit. Dat komt doordat de chemo alle slechte bloedcellen vernietigt maar ook alle goede. Dus haar haarcellen gaan weg en dan vallen haar haren uit. Dat vindt ze wel jammer omdat ze vaak dingen in haar haar maakt.
Altijd als ik daar ben, moet ik stil praten en rustig zijn. Dat is wel moeilijk want vroeger deden we heel wild en zo. Maar ik kan nog altijd een beetje gek doen als ze in een goeie bui is. Want soms is ze ziek en soms is ze normaal. Het blijft natuurlijk jammer maar de dokters zeggen dat het normaal gezien goed komt.
Na al dat gedoe en wat er ook gebeurt, ik zal van Janne blijven houden!

Noa
klas 5