woensdag 14 januari 2009

Echt toneel!

Onze Bijenkorf heeft een schoolproject gemaakt. Het heet “De legende van Santa Claus”. Iedereen had een rol. Ik was een soldaat maar ik had een ridderpak aan. Ik moest eigenlijk vechten tegen een baron. De baron had een kruispak aan. Toen we vochten moesten we 10 keer slaan en dan moest de baron op de grond vallen. Dan moest ik zeggen:” Sterf hond!” en toen ik stak had de baron mij in mijn buik gestoken. Toen kwamen er 4 vieze monsters af met hun verschrikkelijke Swijn. Ze moesten me opeten. Maar toen hadden ze Klaas gezien en ze liepen naar Klaas toe. Ze vochten en vochten maar Klaas had een bijl vast en hakte in de staart van Swijn. Hij had heel veel pijn. Ik werd wakker en de scène was gedaan.
We hadden 11 scènes. Scène 1 was heel kort. Op het einde was het groeten. Eerst kwamen de mensen, dan de monsters en dan de elfjes en feetjes. Dan de ryls en de rendieren. De rendieren kwamen op en bogen voor ze gingen neerzitten zaten. Toen kwam Arke samen met Klaas. Iedereen boog mee. Alle mensen applaudisseerden en floten en juichten. Het was echt een toneel! Iedereen moest af en toen was het gedaan.

Ibrahim
klas 5