zaterdag 31 januari 2009

Annie

Vorige week donderdag zijn we naar musical Annie geweest. Het was anderhalf uur rijden met de auto. We moesten naar de stadschouwburg van Antwerpen. We moesten een beetje wachten voor we onze plaatsen mochten innemen. Dan waren we eventjes aan het babbelen en dan begon het.
Annie is een weeskindje. Ze heeft ook een medaillon om haar hals daar zit een briefje van haar ouders. Elke dag leest ze die voor aan de weeskinderen. Er is ook een weesmoeder miss Hannigan. De weeskinderen moeten altijd zeggen:”We houden van u miss Hannigan”. Op een dag wilde Annie ontsnappen. Dat is haar gelukt maar ... de politie kwam haar tegen met een straathond. Ze mocht hem niet houden. Aan de ene kant snap ik de politie wel als het iemand anders zijn hond is maar Annie heeft anders niemand. Dat vond ik ook spijtig. Dan begon het spannend te worden want de rijke meneer wilde graag een weeskindje om indruk te maken op de pers. Natuurlijk mocht Annie mee. Dan was ik wel blij maar de andere weeskindjes dan? Maar goed, Annie een film bekijken en een lolly eten en werd verwend. Maar daarna moest Annie weg. De rijke meneer raakte gewoon aan Annie en daarom wil hij haar adopteren. Ze vroegen het aan Annie. Annie zei dat het goed was maar alleen als ze haar ouders vonden. Het meest grappige vond ik met de president. Want op het einde kwamen de weeskinderen op een feestje een ze hadden allemaal een knuffel. Toen de president naar hen keek lieten ze allemaal hun knuffels vallen. Er was ook slecht nieuws de FBI. Ze waren op zoek naar de ouders van Annie. Maar helaas kwamen ze erachter dat ze waren verongelukt. Dan kwamen ook 2 oplichters die zogezegd de ouders waren van Annie. Maar daar zijn ze ook achtergekomen, gelukkig!
Het was echt mooi. Op het einde heb ik meegezongen met de liedjes en ook heel hard geroepen. Mijn stem deed wel een beetje pijn. Ik hoop dat er ook een vervolg komt. Ik vond het schitterend!!! Hopelijk maken we nog zoiets mee.

Yasmine
klas 5