woensdag 14 januari 2009

Arke

Elk jaar doen we een toneelstuk met heel de school. Dat doen we in de Biekorf. Vorig jaar ging het over Oliver Twist, het was een musical. Ik moest de moeder van Oliver spelen. Dat was een zeer leuk toneel. Dit jaar ging het over “De legende van Santa Claus”. Er waren drie kerstmannen. Ik moest de helper van Santa spelen. Dat was veel tekst ik zei in mijzelf dat ik dat nooit zou kunnen omdat het mijn eerste keer was dat ik de hoofdrol had. Toen ik de script kreeg, was ik geschrokken. Maar ik zei dat ik het kon. Dan moest dan ik wel elke dag leren. Het was vermoeiend.
We moesten twee keer voor de kinderen spelen. Ik was zenuwachtig. Ik moest bijna in mijn broek doen. De eerste scène … we moesten opkomen. En toen begon de koning te praten. Ze was klaar toen ik mijn eerste zin zei was alles over. Het ging zo snel dat al mijn zenuwen weg waren. We hadden twee keer gespeeld. Ik was blij dat alles goed verlopen was. Maar we moesten de volgende dag weer twee keer spelen en nu niet voor de kinderen maar voor de ouders en de benefiet. Ik was nog meer zenuwachtig. De eerste keer was het voor de benefiet. Iedereen had goed gespeeld. En dan was het voor de ouders. Het was gedaan. Ik was zo blij.

Bouchra
klas 6