dinsdag 30 september 2008

Mijn eerste wereldrecord


In de grote vakantie heb ik mee gedaan aan het wereldrecord djembe spelen. Dat werd georganiseerd door Bonjour Afrique op het strand van Zeebrugge. Djembes dat zijn muziekinstrumenten. Je kon daar djembes kopen. En met de opbrengst gingen ze in Afrika schooltjes maken. Koen Wouters was daar om het iedereen te leren. Het vorige record was 1100 mensen die samen speelde. Om een wereldrecord te verbreken moet je 10% er bij doen dat zijn 110 mensen meer! Mijn papa en ik hebben het een beetje geprobeerd. Maar dat lukte niet echt goed. Het was slecht weer, het regende een beetje. Er gingen veel mensen weg. Maar wij niet. Ik laat me niet af schrikken van een beetje regen. Ze hadden nog maar 800 mensen en dan had er een meneer gezegd dat al de meisjes onder de 18 jaar gratis een djembe mochten gaan halen. Dat was niet eerlijk. Waarom de jongens niet. Het aantal djembespelers schoot om hoog. Op het einde speelde iedereen te samen dat was super tof. Dan moesten ze nog zeggen hoe veel mensen er hadden meegedaan. Dat was heel spannend. Als er te weinig waren werd het wereldrecord niet gehaald. Dan was alles voor niet dat zou vreselijk zijn. Gelukkig hadden ze er wel genoeg, ze hadden er 1401. Die 1 dat waren wij. En nu op naar mijn volgende wereldrecord!

Cedric
klas 6