dinsdag 16 september 2008

Paikea


Rond nieuwjaar kwam ik te weten dat mijn mama zwanger was, ik was blij en Thomas ook. Ik mocht eens mee gaan naar de gynaecoloog. Daar heb ik mijn zusje kunnen zien in de buik van mijn mama. Ik kon haar ook soms zien bewegen, dan stak er een beentje of armpje uit. Haar naam bleef voor iedereen geheim. Op 1 juli werd mijn zusje geboren. Een uur na de bevalling ben ik naar mijn wenend zusje gaan kijken in het ziekenhuis. Ze zag er schattig uit. Haar naam is Paikea, het is een Nieuw-Zeelandse naam. Op haar rug heeft ze een rood plekje dat kan groeien. Zolang het niet te groot wordt kan het geen kwaad. Anders moet ze een laserbehandeling krijgen. We zijn met haar op vakantie gegaan naar Zinal in Zwiserland. Nu is ze al 2 maanden oud. Ze kan goed lachen en maakt geluidjes. Soms kijkt ze raar en dat is grappig. Ik vind het raar om haar vast te pakken want ze is nog zo klein. De katten proberen in haar wieg te kruipen. Maar dat mag niet. Als ze kan lopen, zal ik eindelijk met haar kunnen spelen.

Wesley
klas 6