maandag 29 september 2008

Middelbare perikelen II

Maandag: was weer bezig hoor tot woensdag ofzo. Maine en ik hadden er genoeg van. Maine is toen naar John gegaan, da’s mijn meester. We moesten 1 streepje zetten waarneer ze iets deed, op een dag had ze er al drie.
Vrijdag: Ze heeft 9 streepjes in totaal genoeg voor ons. Maine heeft wat problemen thuis dus is ze heel prikkelbaar. Vrijdag hebben we altijd groepsvergadering, best leuk. Maine en ik zijn naar John gegaan voor de lessen L.O. Maine moest huilen en ik had een brok in mijn keel. Hebben jullie dat ook wel een keer!?? We gaan er over praten zei John. Eerst groepsvergadering ging best goed eerst alle briefjes in vullen. Maar John begon er niet over, dan zei hij, we houden nog een klas vergadering zonder de 2des, oke zei iedereen. Hij begon gewoon. Wie is er in zijn vorige school of in het verleden gepest geweest 8/12 staken hun hand op ik ook. Dan. Wie heeft zelf al eens gepest 8/12 een paar de zelfde ik niet want ik weet hoe het voelt. En dan… Wie voelt dat ie gepest wordt hier op school? 5/12 ik stak mijn hand op en Maine en nog een paar. Toen, wie heeft er hier al gepest? 1/12 maar Carolina was het niet die haar hand op stak het was Erlend, daar weet ik niet zo veel van maar ja. Toen ging John steeds persoonlijker op Carolina af, gewoon langzaam. Het werd ook emotioneel voor mij, het ging over pesten dus. Hij zei ook iets over plagen en dan heb ik mijn mond open gedaan ik was aan ‘t woord ik zei: er is een verschil tussen pesten en plagen als de pesten denkt dat hij/zij maar aan ‘t plagen is moet hij/zij even goed na denken of ze niet aan ‘t pesten zijn want als het in hun ogen plagen lijkt kan het voor de andere pesten zijn. En ook anders om iemand die gepest word in haar ogen, die moet ook nadenken is ze niet gewoon aan ‘t plagen. Zo ging het maar verder tot het tijd was. Carolina was aan ‘t huilen en ik ook bijna de tranen stonden in mijn ogen. John wilde ons nog heel even apart spreken Maine, Carolina en ik. Uiteindelijk is het uitgekomen. De meiden hadden problemen. En ik ben ik, ouders zijn gescheiden grote leuke zus die soms wel eens zot is en een super vriendin in Sluis en op school heb ik Maine en niet te vergeten Lola ook super vriendin. Genoeg over mij. Het is nu zondag ik zie wel wat er morgen op school gebeurt als er iets gebeurt laat ik het jullie weten.

Mies
graduate 2007-2008