zondag 7 juni 2015

Roken

Ik vind roken erg vies. En het stinkt ook. Als een mama zwanger is en ze rookt kan het kindje erg ziek worden en het kan ook dood gaan maar dat gebeurt alleen als je drie of vier pakjes sigareten rook. Ik weet niet waarom ze sigaretten hebben uitgevonden. Er zit super veel vergif in zoals: rattengif, wasmiddel, benzine ... dat kan erg schadelijk zijn aan de longen en ook je gezondheid kan heel erg beschadigd worden. Het maakt je tanden vies en vuil en ook je vingers worden geel. Het is ook een grote kans dat je er van kan sterven en longkanker kan krijgen. Sigaretten kopen is echt geldverspiling. Het is tussen de vijf en de zes euro voor een pakje en dat is echt duur en voor een groot pak is het tussen de vijftien en twintig euro. Ik zweer dat ik nooit, maar dan ook nooit zal roken en als ik jullie was zou ik dat ook nooit doen.

Fien
klas 5