woensdag 3 juni 2015

Dierenmishandeling

Ik vind dierenmishandeling heel erg. Een dier heeft toch ook een leven. Stel je eens voor dat jij zou mishandeld worden. Het is niet omdat wij slimmer zijn dan de dieren dat we er alles mee kunnen doen wat we willen. Ik ben een keer op reis geweest en er was ook veel dierenmishandeling. Ik kon er niet naar kijken, het was zo erg. Soms kopen mensen dieren en ze zorgen er dan niet voor omdat ze er geen tijd voor hebben. Ik vind dat ze er dan geen moeten kopen. Want dan kon een ander gezin ze nemen en hadden ze het misschien wel goed. Ik snap het soms niet wat er in die mensen hun hoofd speelt maar als je ziet hoe ziek of ongezond je diertje is dan wil je het toch helpen of niet? Zo denk ik er over. Maar je kan ook een andere mening hebben. Ik kwam op dit onderwerp omdat als ik er een blog over schrijf dat de mensen er dan misschien eens zouden over nadenken voor ze een diertje in huis nemen. Mischien kunnen we eens een actie starten tegen dierenmishandeling. Nu ja, hopelijk heb ik jullie aan het denken gezet.

Caitlin
klas 6