zondag 7 juni 2015

Home Sweet Home

Het is eindelijk nog eens mooi weer. Zo kunnen we nog eens lekker gezellig buiten spelen in de weide. Want anders als het regent, zit je toch alleen maar binnen. Omdat het al zo lang geleden is, is iedereen nu natuurlijk ook in rep en roer. We gaan zelfs met waterballonnen spelen. Voor ons is dat natuurlijk heel erg leuk omdat dat in België niet zo heel voor komt, maar in al die arme landen is het elke dag bijna zo. Elke dag heel warm hebben. Ja dat is natuurlijk leuk om eens een vakantie te plannen naar een warm land voor een week maar ik ben het dan ook wel beu, die warmte. Dat is toch mijn mening. Al die mensen werken dan ook in zo een arm land en dat is dus veel harder dan dat je in een fris windje moet gaan werken. Ik ga veel liever terug naar mijn landje dat is toch bij iedereen want iedereen is toch liever thuis. Zoals al die vluchtelingen van andere landen, tuurlijk willen ze liever in hun eigen land zijn maar als het nu eenmaal niet meer kan als je daarvoor jezelf en je familie in gevaar brengt, zou ik ook wel willen weg gaan hoor maar je mag nooit vergeten HOME SWEET HOME.

Jade
klas 6