woensdag 28 september 2016

Scouts

Ik zit in de zeescouts, 11de 22ste Fos de Boekaniers.
De scouts is super leuk, dat vind ik toch.
We leren zeilen, roeien, peddelen, knopen leggen, boten optuigen en aftuigen en zwemmen (alleen voor kinderen die dat nog niet kunnen). Er is altijd een zomer – en een winterkamp. En verschillende feesten per jaar. Naargelang je leeftijd zit je in een andere groep. Als eerste hebben we de Zeehondentak, je kan starten vanaf 5,5 jaar tot je 7 jaar. Je gaat naar een oudere tak, de welpen, vanaf dat je 8 jaar bent. De Aspiranten, waar ik in zit, is van je 10 tot 12 jaar. De voorlaatste groep heet de Juniors en is tot je 15. De Seniors zijn de oudste tak. Dat is tot je 17 jaar oud bent. Daarna kan je kiezen of je leiding wordt. Oude leiding en ouders kunnen lid worden van de stam.
Als ik 18 ben, zou ik heel graag leiding worden. Maar ik moet nu vooral genieten van mijn laatste jaar Aspirant. Ik ga SUPER GRAAG naar de scouts. Soms heb ik echt geen zin om te gaan, maar dan vind ik het SUPER leuk en voor ik het weet is de dag voorbij.
I love de scouts.

Jade
klas 6