woensdag 28 september 2016

Pesten

Er zijn heel veel kinderen die gepest worden op school en ook buiten school. Meestal komt dat voor in het middelbaar. Ze worden altijd uitgedaagd. Kinderen die willen pesten willen groter zijn dan andere kinderen. Meestal pesten kinderen als ze vroeger al zelf gepest zijn. Ik vraag me soms af, wat bereik je ermee? Het is niet leuk om te pesten, je kwetst kinderen. Elk jaar worden er liedjes gezongen bij ketnet. Vorig jaar hadden Wiliam Boeva en Sien een liedje ingezongen:'Iedereen Brullie'. Elk jaar doen ze dat om duidelijk te maken dat pesten niet leuk is en stom is. Ik werd vroeger ook gepest en was ik bang en voelde ik me niet goed en nu word ik ook soms uitgedaagd. Ik trek me er niets meer van aan, dan zeg ik tegen die jongens wat bereik je er mee? Toch
blijven ze het doen. Maar als je gepest wordt, wees gewoon jezelf en geef er niet om. Gewoon niet antwoorden.

Sarah-Jane
klas 5