zaterdag 1 februari 2014

100% elektrisch

Vorige week ben ik voor de eerste keer in mijn leven naar het autosalon in Brussel geweest. Zenuwachtig en nieuwsgierig heb ik vooraf naar het nieuws gekeken en de autogids gehaald.
Wat me op het autosalon is opgevallen zijn de elektrische auto’s bijna elk merk had er een. Er was ook een hal als testparcours ingericht. Toen ik daar binnen kwam zag ik de auto’s rijden maar ik heb niets gehoord. Het nadeel dat je de auto’s niet hoort is dat je sneller kan overreden worden. Maar daarvoor is er een knop uitgevonden die motorgeluid nadoet. Nog een nadeel is je kan er niet ver mee rijden ongeveer 120 tot 200 kilometer.
Als er meer laadpalen zouden zijn zouden veel meer elektrische auto’s rondrijden. Zo'n auto is bijna alleen goed voor iemand die niet veel en ver rijdt. Het voordeel is dat de auto’s geen uitlaatgassen hebben en daardoor is de lucht properder. Nog een nadeel is dat de elektrische auto’s zeer duur zijn.
Ik vond het heel plezant dat ik in alle auto’s kon zitten en dat ik veel posters en tassen heb gekregen want nu hangt mijn kamer vol met posters. Ik vind het autosalon goed omdat je in korte tijd veel auto’s kan bekijken en vergelijken. Twee nadelen zijn er wel de drukte en de prijzen.

Dennis
klas 6