woensdag 5 februari 2014

Serviceflat

Mijn oma gaat naar een serviceflat. Voor de mensen die niet weten wat een serviceflat is. Een serviceflat is hetzelfde als een gewoon appartement maar de badkamers zijn uitgebreider. Er zijn bijna geen trappen. Wel liften voor de mensen die slecht zien en voor mensen die niet goed kunnen lopen. Ze hebben ook een noodknop voor als mijn oma zich slecht voelt dan kan ze die nood knop gebruiken en dan komen er mensen. Er zijn voor alle oude mensen activiteiten. Niet zo moeilijke dingen ze moeten niet meedoen met die spelletjes alleen als ze het willen natuurlijk. Mijn oma wilde echt niet haar huis verlaten, ze heeft daar veel beleefd. En ze woonde daar echt gezellig. Maar ze vindt het daar nu wel leuk. Ze heeft daar al een paar vrienden. Als ik later ouder zou zijn en ik moest naar een serviceflat gaan zou ik het ook heel erg moeilijk vinden om naar een ander gebouw te gaan. Maar nadien zou ik die serviceflat wel beter vinden. Mijn oma vindt het nu ook beter. Ik ga haar oud huis missen. Ik vond het daar echt leuk. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat ze weg is. Maar het is veel beter voor haar dat ze in die serviceflat woont.

Robbe
klas 5