dinsdag 4 februari 2014

Tumbling

Tumbling is op een lange stoffen mat waar je veel hoge en lagere salto’s na elkaar doet. Het is een soort turnen maar het is geen turnen. Tumbling is van op je handen naar op je voeten en zo voort tot dat je op het einde bent van de stoffen rol. Als je klein bent dan ga je kleinere cirkel maken en dan ga je meer cirkels maken tot het einde dan de grotere en als je groter bent dan ga je grotere cirkels maken en doe je er minder dan de kleine. Het is een stoffen rol en daar onder zijn er ijzers met veringen en daar op leggen ze dan een rol dat ze dan uit rollen op dat ijzer. En de veringen dienen om dat je in de lucht zou gaan voor die cirkels te maken en dat je op het einde zal komen en als die veringen er niet zijn dan lukt dat niet want dan moet je heel hard duwen om naar je voeten naar je handen en van je handen naar je voeten. In het midden is er een witte lange streep en die rol zelf die is van kleur blauw. Er zijn wedstrijden ook voor tumbling. Het is met je voet naast elkaar en je armen ook. Ik wou tumbling doen maar ik was toen nog te klein en woog te weinig om de cirkels goed te doen. Maar nu ben ik groter en weeg ik meer. Tumbling was één van mijn dromen. Ik kan met een nieuwe start beginnen met tumbling. Skeeleren blijft nog altijd mijn favoriete sport en dan tumbling op de tweede plaats als favoriete sport.

Jitske
klas 5