dinsdag 2 februari 2010

Ciske, mijn rat

In de vakantie heb ik een babyratje gekregen. Die was heel schattig. Sommige mensen denken dat ratten heel vies zijn maar dat zijn ze niet. In het begin vond ik die staart een beetje vies maar een keer dat je er aan gevold hebt, is het niet meer zo vies als je denkt. Een maandje later werd zij groter en groter. Zij was zo lief en speelde heel graag. Zij kroop in mijn pulls alsof het een speeltuin was. Dat vond ze leuk. Ik vond haar superlief. Maar helaas is ze vannacht doodgegaan. Ik zou graag een nieuwe hebben maar geen enkele rat is zo lief als Ciske. Toen ik vanochtend opstond hoorde ik kabaal. Ik riep naar beneden en vroeg wat er scheelde. Mijn mama zei dat mijn rat dood was. We hebben haar begraven achteraan in de tuin. Voor mij was het geen goeie zondagochtend. Ik vind het echt jammer dat zij nu al moest gaan. Zij was echt een goede vriendin van mij.

Joy
klas 6