zondag 28 februari 2010

Ik ben wie ik ben

Mensen die geen zelfvertrouwen hebben proberen dat weg te steken. Bijvoorbeeld door stoer te doen en een grote mond op te zetten. Maar dat is helemaal niet stoer. Je moet durven uitkomen voor wie je bent. En mensen die plastische chirurgie ondergaan omdat er iemand zegt dat ze er lelijk uitziet, dat vind ik zo zielig! Als je zelf gelukkig bent met je uiterlijk hoef je dat niet te veranderen om de mening van iemand anders. Net als al die meisjes die beroemd willen worden maar denken dat ze niet mooi genoeg zijn. Ze laten dan aan heel hun lijf sleutelen en zien er dan uit als een Barbiepop. Je moet gelukkig zijn om wie je bent. Misschien ben je aan de buiten kant een lelijk eendje maar aan de binnenkant schuilt er een prachtige roos. Want als in de toekomst niemand meer zelf vertrouwen heeft, veranderen we naar het plastieken tijdperk. Mijn opa, die overleden is, zei altijd:”Ik ben wie ik ben en daar ben ik trots op”. Iedereen moet die zin in hun hoofd hebben.

Anaïs
klas 6