woensdag 3 februari 2010

Carnaval 2010

Het is bijna weer zover, carnaval komt er weer aan. De verenigingen zijn weer druk bezig met een nieuw thema te zoeken, nieuwe kostuums maken en de kar opbouwen. Op 14 februari staat alles in rep en roer. Heel Heist en omstreken maken dan karren en zijn verkleed om de mensen die komen kijken te amuseren. Er loopt dan ook een jury rond om punten te geven voor de mooiste en meest plezantste kar. De 3 karren met de meeste punten krijgen dan een geldprijs, maar voor de verenigingen is het voornaamste nog altijd plezier maken en de kinderen en de mensen te verrassen met confetti en snoep.
Ik was 2,5 jaar als ik vroeg aan mijn mama of wij dat ook eens gingen doen. En toen ik 3,5 was toen ging ik voor de eerste keer mee met de kar. Wij waren toen verkleed in pingelingelinguïns, schrijve het jaar 2003. Dan ben ik blijven meegaan en dit jaar ga ik ook weer mee. Maar wat ons thema is, zeg ik niet. Als je dat wilt weten dan moet je komen kijken naar de stoet in Heist . Ik hoop nu alvast dat ik volgend jaar zal meegaan want dat zit gewoon in mijn bloed dat kan ik moeilijk uitleggen. Ik kan één ding zeggen, het is heel leuk om te doen. Dansen en springen! Weet je wat ik soms nog leuk vind, dat de mensen me niet herkennen.

Livio
klas 5