zondag 28 februari 2010

Treinramp

Na het treinongeval deze maand dacht ik dat er wel heel veel doden zijn gevallen bij één treinbotsing. Maar dat is niet waar. Ik dacht dat het veel veiliger was om met de auto te rijden omdat je meestal de ene chauffeur bij een botsing goed kent en wel weet of hij zal opletten of niet. In de trein is dat niet zo. Daar heb je denk ik meer risico op een botsing omdat je daar allebei de chauffeurs niet kent en dus ook niet weet of dat de chauffeurs goed opletten of dat ze niet een keer het rode lichtje negeren. Maar toen ik dat vertelde zei mijn mama dat eigenlijk de trein veiliger is dan de auto. Omdat er in negen jaar tijd maar achttien doden gevallen zijn en in negen jaar zijn er wel duizenden doden zijn gevallen met de auto. Ik ben dus niet bang om met de trein te rijden. Maar als je echt heel veel pech hebt zal er misschien een botsing gebeuren.

Sara-Lisa
klas 5