zaterdag 13 februari 2010

Terug klein

Mijn tweede en laatste jaar in Onze Bijenkorf zit er bijna op. Zo snel gaat het voorbij zoals ze zeggen. Ik vergeet nooit wat ik daar allemaal heb meegemaakt. Alle toffe herinneringen die gooi ik zeker niet weg! Al zou ik graag nog een jaartje blijven want ik wil nog niet naar het middelbaar. De meeste kinderen dromen ervan om in het middelbaar te zitten. Maar dat is toch niet leuk? Ik bedoel, elke dag tien bladzijden huiswerk, negen lessen te leren en misschien nog strafstudie? Dat is om zot van te worden!!! Waarom bestaat er geen middelbare school zoals Onze Bijenkorf? Bijna nooit huiswerk, af en toe studeren en leef vrij! Dat zou pas een luxe zijn! Maar je ontsnapt niet aan het middelbaar ... Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ik moet binnen vier en halve maand gaan. Dan twee maandjes rust en dan moet ik naar het middelbaar. Pff, ik wil niet! Maar het moet. En ik zal zeker voor problemen zorgen! Ik heb een grote mond en zal zeker wel tegen de lamp lopen! Maar wat ik heb geleerd uit Onze Bijenkorf is:”Als je niets goeds kan zeggen, zwijg je beter.” En dat probeer ik te onthouden. Maar zover zijn we nog niet. Eerst nog verjaardag vieren op school, Kriebels, paasvakantie, HOME, eindtoetsen maken, toneel spelen, naar Merkenveld en dan pas zit het erop. Ik probeer er zo weinig over na te denken want anders gaat het nog sneller voorbij. Nu ik "nog" in het zesde zit, zijn we nog de "groten". Maar als ik in het middelbaar kom, ben ik terug "het kleintje"!!! Nu wil ik nog eerst een tandje bijsteken en veel studeren om goede punten te behalen! En verder? Dat zien we dan nog wel!

Yasmine
klas 6