vrijdag 29 januari 2010

Kanker

Mijn mama had vorig jaar borstkanker. Eerst vond ik het heel erg en moest ik wenen maar toen ik hoorde dat het nog niet zo erg was en dat mama er vlug bij was vond ik het wel nog erg maar niet zo heel erg meer. Maar mama moest wel nog geopereerd worden. Na de operatie heeft mijn mama bestraling gekregen. Toen mama werd geopereerd vond ik het wel jammer dat ik naar school moest . Na de operatie mochten we naar mama en dat vond ik wel leuk maar ook jammer dat ze nog niet mee mocht naar huis. Ik vind het wel erg als je kanker hebt want dan moet je geopereerd worden. Daarna kan je ook chemo of bestraling krijgen. Bij chemo kan je haar ook uitvallen. Bij bestraling ben je soms heel moe en dan is je huid ook nog verbrand. Deze week moest mama op grote controle, dat was wel spannend om te weten of mama weer kanker zou hebben. Maar gelukkig heeft ze geen kanker. Ik ben heel blij dat mama niet weer kanker heeft want ik zou dat wel heel erg vinden als mama weer moet worden geopereerd. Eén keer is al veel te veel, het moet niet nog een keer gebeuren.

Sara-Lisa
klas 5